Хобі-терапія як спосіб подолання негативних емоцій та стабілізації психічного стану 
(для вихованців, батьків, педагогів)
        Мабуть, багато хто погодиться, що захоплення – є чудовим варіантом впоратися із негативними емоціями, які накопичуються. Ви забуваєте про те, що відбувається у світі, і займаєтеся тільки тим, що подобається. А до реальності повертаєтеся вже іншою людиною: настрій піднесений та й сил вирішувати проблеми більше. Вчені давно довели, що хобі - це дієвий спосіб стабілізувати свій психічний стан.«Хобі» (у перекладі з англійської мови) означає улюблене заняття для себе на дозвіллі. У широкому розуміння ХОБІ-ТЕРАПІЯ – це метод використання інтересів людини, які стимулюють її розвиток.
Проведені опитування дозволяють виділити найбільш популярні види улюблених занять, які можуть підійти для людини будь-якого віку:
- прибирання (ремонт) помешкання;
 - приготування їжі;
 - прогулянка по місту (із друзями або наодинці);
 - читання улюблених поетів (письменників);
 - перегляд фотографій;
 - телефонне спілкування з друзями;
 - співи;
 - слухання улюбленої музики;
 - заняття спортом;
 - перегляд телевізійних передач, фільмів;
 - шопінг;
 - перебування на самоті та споглядання й обдумування;
 - акторська майстерність;
 - каліграфія (мистецтво красивого письма);
 - марблінг (малювання на воді);
 - фрізлайт (замерзле світло);
 - канзаші (прикраси зі стрічок);
 - фелтинг (валяння вовни);
 - ізографіка (вишивка по картону);
 - печворк (клаптеве шиття);
 - розпис пряників;
 - друге життя старих речей;
 - вирощування тварин (метеликів, равликів тощо);
 - буккарвінг (різьблення по книгам);
 - буккросинг (книгообмін);
 - посткросинг (листівка від незнайомця);
 - геокешинг (пошук скарбів);
 - історичні реконструкції;
 - волонтерство (безоплатна допомога).
 
Корисна література та посилання:
1. Федій О. А. Естетотерапія. Навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2007. – 256 с.
2. Мережа гуртків Центру позашкільної освіти БНВО [Електронний ресурс]. - Режим доступа: http://bnvo.com.ua/uk.
1. Федій О. А. Естетотерапія. Навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2007. – 256 с.
2. Мережа гуртків Центру позашкільної освіти БНВО [Електронний ресурс]. - Режим доступа: http://bnvo.com.ua/uk.
Поради щодо загальних шляхів оптимізації 
поведінки підлітка
- Підтримка зусиль, спрямованих на досягнення поставленої мети;
 - заохочення і розвиток організаторських здібностей;
 - надання допомоги у виборі занять (спорт, захоплення, танці, малювання тощо);
 - можлива колективна критика, якщо в ній є потреба;
 - підтримка лідерських зусиль, допомога в діловому і особистісному плані;
 - розвиток естетичних нахилів, підтримка захоплень, уподобань, соціального інтелекту;
 - звернення уваги на вольові якості підлітка (наполегливість, рівень досягнень);
 - виважений, толерантний контроль з боку дорослих над підлітком;
 - ставлення до підлітка у будь-якому разі має бути спокійно-доброзичливе;
 - потрібна допомога у важких ситуаціях;
 - залучення в позитивно соціальні групи із сильним впливовим лідером;
 - необхідно хвалити підлітка за старанність;
 - побудова взаємин дорослого та підлітка повинна базуватися на повазі та високій вимогливості;
 - по можливості не допускати зазнайства у дитини, вчити її цінувати інших, адекватно реагувати на навколишнє, вміти спокійно сприймати невдачі;
 - більше потрібно наголошувати на позитивних сторонах життя в сім'ї та школі, виховувати почуття співпереживання та небайдужості до чужої долі, не нервуватись і не озлоблюватись, не допускати виникнення конфліктів.
 
Немає коментарів:
Дописати коментар