На допомогу колегам

Хобі-терапія як спосіб подолання негативних емоцій та стабілізації психічного стану 
(для вихованців, батьків, педагогів)
        Мабуть, багато хто погодиться, що захоплення – є чудовим варіантом впоратися із негативними емоціями, які накопичуються. Ви забуваєте про те, що відбувається у світі, і займаєтеся тільки тим, що подобається. А до реальності повертаєтеся вже іншою людиною: настрій піднесений та й сил вирішувати проблеми більше. Вчені давно довели, що хобі - це дієвий спосіб стабілізувати свій психічний стан.
     «Хобі» (у перекладі з англійської мови) означає улюблене заняття для себе на дозвіллі. У широкому розуміння ХОБІ-ТЕРАПІЯ – це метод використання інтересів людини, які стимулюють її розвиток.
       Проведені опитування дозволяють виділити найбільш популярні види улюблених занять, які можуть підійти для людини будь-якого віку:

  1. прибирання (ремонт) помешкання;
  2. приготування їжі;
  3. прогулянка по місту (із друзями або наодинці);
  4. читання улюблених поетів (письменників);
  5. перегляд фотографій;
  6. телефонне спілкування з друзями;
  7. співи;
  8. слухання улюбленої музики;
  9. заняття спортом;
  10. перегляд телевізійних передач, фільмів;
  11. шопінг;
  12. перебування на самоті та споглядання й обдумування;
  13. акторська майстерність;
  14. каліграфія (мистецтво красивого письма);
  15. марблінг (малювання на воді);
  16. фрізлайт (замерзле світло);
  17. канзаші (прикраси зі стрічок);
  18. фелтинг (валяння вовни);
  19. ізографіка (вишивка по картону);
  20. печворк (клаптеве шиття);
  21. розпис пряників;
  22. друге життя старих речей;
  23. вирощування тварин (метеликів, равликів тощо);
  24. буккарвінг (різьблення по книгам);
  25. буккросинг (книгообмін);
  26. посткросинг (листівка від незнайомця);
  27. геокешинг (пошук скарбів);
  28. історичні реконструкції;
  29. волонтерство (безоплатна допомога).
А чим захоплюєтеся ви?


Корисна література та посилання:
1. Федій О. А. Естетотерапія. Навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2007. – 256 с.
2. Мережа гуртків Центру позашкільної освіти БНВО [Електронний ресурс]. - Режим доступа: http://bnvo.com.ua/uk.







Поради щодо загальних шляхів оптимізації 
поведінки підлітка
  • Підтримка зусиль, спрямованих на досягнення поставленої мети;
  • заохочення і розвиток організаторських здібностей;
  • надання допомоги у виборі занять (спорт, захоплення, танці, малювання тощо);
  • можлива колективна критика, якщо в ній є потреба;
  • підтримка лідерських зусиль, допомога в діловому і особистісному плані;
  • розвиток естетичних нахилів, підтримка захоплень, уподобань, соціального інтелекту;
  • звернення уваги на вольові якості підлітка (наполегливість, рівень досягнень);
  • виважений, толерантний контроль з боку дорослих над підлітком;
  • ставлення до підлітка у будь-якому разі має бути спокійно-доброзичливе;
  • потрібна допомога у важких ситуаціях;
  • залучення в позитивно соціальні групи із сильним впливовим лідером;
  • необхідно хвалити підлітка за старанність;
  • побудова взаємин дорослого та підлітка повинна базуватися на повазі та високій вимогливості;
  • по можливості не допускати зазнайства у дитини, вчити її цінувати інших, адекватно реагувати на навколишнє, вміти спокійно сприймати невдачі;
  • більше потрібно наголошувати на позитивних сторонах життя в сім'ї та школі, виховувати почуття співпереживання та небайдужості до чужої долі, не нервуватись і не озлоблюватись, не допускати виникнення конфліктів.





Немає коментарів:

Дописати коментар