Хобі-терапія як спосіб подолання негативних емоцій та стабілізації психічного стану
(для вихованців, батьків, педагогів)
Мабуть, багато хто погодиться, що захоплення – є чудовим варіантом впоратися із негативними емоціями, які накопичуються. Ви забуваєте про те, що відбувається у світі, і займаєтеся тільки тим, що подобається. А до реальності повертаєтеся вже іншою людиною: настрій піднесений та й сил вирішувати проблеми більше. Вчені давно довели, що хобі - це дієвий спосіб стабілізувати свій психічний стан.«Хобі» (у перекладі з англійської мови) означає улюблене заняття для себе на дозвіллі. У широкому розуміння ХОБІ-ТЕРАПІЯ – це метод використання інтересів людини, які стимулюють її розвиток.
Проведені опитування дозволяють виділити найбільш популярні види улюблених занять, які можуть підійти для людини будь-якого віку:
- прибирання (ремонт) помешкання;
- приготування їжі;
- прогулянка по місту (із друзями або наодинці);
- читання улюблених поетів (письменників);
- перегляд фотографій;
- телефонне спілкування з друзями;
- співи;
- слухання улюбленої музики;
- заняття спортом;
- перегляд телевізійних передач, фільмів;
- шопінг;
- перебування на самоті та споглядання й обдумування;
- акторська майстерність;
- каліграфія (мистецтво красивого письма);
- марблінг (малювання на воді);
- фрізлайт (замерзле світло);
- канзаші (прикраси зі стрічок);
- фелтинг (валяння вовни);
- ізографіка (вишивка по картону);
- печворк (клаптеве шиття);
- розпис пряників;
- друге життя старих речей;
- вирощування тварин (метеликів, равликів тощо);
- буккарвінг (різьблення по книгам);
- буккросинг (книгообмін);
- посткросинг (листівка від незнайомця);
- геокешинг (пошук скарбів);
- історичні реконструкції;
- волонтерство (безоплатна допомога).
Корисна література та посилання:
1. Федій О. А. Естетотерапія. Навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2007. – 256 с.
2. Мережа гуртків Центру позашкільної освіти БНВО [Електронний ресурс]. - Режим доступа: http://bnvo.com.ua/uk.
1. Федій О. А. Естетотерапія. Навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2007. – 256 с.
2. Мережа гуртків Центру позашкільної освіти БНВО [Електронний ресурс]. - Режим доступа: http://bnvo.com.ua/uk.
Поради щодо загальних шляхів оптимізації
поведінки підлітка
- Підтримка зусиль, спрямованих на досягнення поставленої мети;
- заохочення і розвиток організаторських здібностей;
- надання допомоги у виборі занять (спорт, захоплення, танці, малювання тощо);
- можлива колективна критика, якщо в ній є потреба;
- підтримка лідерських зусиль, допомога в діловому і особистісному плані;
- розвиток естетичних нахилів, підтримка захоплень, уподобань, соціального інтелекту;
- звернення уваги на вольові якості підлітка (наполегливість, рівень досягнень);
- виважений, толерантний контроль з боку дорослих над підлітком;
- ставлення до підлітка у будь-якому разі має бути спокійно-доброзичливе;
- потрібна допомога у важких ситуаціях;
- залучення в позитивно соціальні групи із сильним впливовим лідером;
- необхідно хвалити підлітка за старанність;
- побудова взаємин дорослого та підлітка повинна базуватися на повазі та високій вимогливості;
- по можливості не допускати зазнайства у дитини, вчити її цінувати інших, адекватно реагувати на навколишнє, вміти спокійно сприймати невдачі;
- більше потрібно наголошувати на позитивних сторонах життя в сім'ї та школі, виховувати почуття співпереживання та небайдужості до чужої долі, не нервуватись і не озлоблюватись, не допускати виникнення конфліктів.
Немає коментарів:
Дописати коментар